Отслабване с протеин


Отслабване с протеин

Протеините (белтъчините) са основни градивни единици в клетъчните структури на живите организми. Основното, което следва да запомните, е тяхната роля в храненето ни – да помагат на човешкото тяло да се обновява, расте и развива.

Пълноценното функциониране на човешкото тяло изисква консумация на определено количество аминокиселини всеки ден. Тях то си набавя, като смила белтъците (протеин) в храната и усвоява аминокиселините, от които са изградени протеините.

Ако количествата белтък в храната на човека са трайно занижени, тялото реагира със забавен растеж, загуба на мускулна и органна маса (самоизяжда се), боледуване и дори смърт.

След това кратко представяне, идва ред на основния въпрос:

Как приемът на протеин може да помогне за отслабване?

Протеинът е най-важното хранително вещество за отслабване и постигане на добре изглеждащо тяло.

Високият прием на протеин, доказано ускорява метаболизма, намалява апетита и повлиява положително върху хормони, които са тясно свързани с регулацията на теглото, като грелин, GIP и GLP-1 (хормони за ситост).

Протеинът ще спомогне в отслабването и загубата на мазнини дори в най-проблемните области чрез много на брой действия и механизми.

В тази статия ще научите за ефектите на протеина върху загубата на килограми и отслабването.

Протеинът променя нивата на няколко регулиращи телесното тегло хормона

Теглото активно се регулира от мозъка, особено в областта наречена хипоталамус.

За да може мозъкът да определи точно кога и по колко да се храни, той обработва множество различна информация.

Някои от най-важните сигнали към мозъка са хормоните, които се променят в отговор на храненето.

По-високият прием на протеин, доказано повишава нивата на GLP-1 и холецистокинина (хормони, който потискат апетита и имат огромно значение за понижаване на теглото), докато в същото време редуцира хормона грелин (при високи граници чувстваме глад, а ниски граници потискат и регулират апетита).

Когато приемаме по-големи количества протеин, също така натурално ще понижим приетите количества на въглехидрати и мазнини.

Това са 2 различни механизми, с които протеинът ще помогне в загубата на килограми и отслабването.

Професионален съвет: Когато се цели отслабване, препоръчвам да консумирате източниците на протеин в началото на вашите хранения със зеленчуци и вода. По този начин ще редуцирате приема на други по-калорични избори.

Накратко: Протеинът ефективно регулира нивата на хормони, които отговарят за апетита и чувството на глад. В същото време по-голям прием на белтъчини натурално редуцира други макронутриенти (мазнини, въглехидрати), като по този начин автоматично ще приемате по-малко калории – 2 различни механизма, които ще ви помогнат в отслабването.

Храносмилането и метаболизирането на протеина изгарят калории

След прием на храна, започват процеси в тялото като смилане и метаболизиране.

Тези процеси са известни като „термични ефекти на храната“.

Въпреки че различни източници се разминават по отношение на точни цифри, е доказано, че протеинът има най-висок термичен ефект (между 20-30%), в сравнение с въглехидратите (5-10%) и мазнините (0-3%).

Ако приемем, че термичният ефект на протеина е 30%, това означава, че от 100 калории предоставени от протеинов източник, само 70 ще бъдат използваеми.

Професионален съвет: Когато изготвяте хранителен план, отделете по-голямо процентно съотношение за калории от белтъчини, тъй като те имат най-висок термичен ефект.

Накратко: Около 20-30% от калориите приети от източници на белтъчини се изгарят докато тялото смила и метаболизира протеина.

 
 
  Начало ЦелиКатегорииПродуктиМаркиБлог Контакти Търсене
Профил Вашата поръчка 0.00 лв
  ПротеиниГейнъриАминокиселиниАзотни / напомпващи буустериИзгаряне на мазниниКреатинови продуктиТестостеронни стимулаториПродукти за стави и сухожилияМастни киселиниВитамини и минералиАнтиоксидантиБилкови екстрактиФитнес и био храниАксесоари